pátek 20. června 2008

punťa - láska mýho dětství

byl to punťa, kdo mě přivedl ke komiksu, dokonce ještě dřív než čtyřlístek teď mi to došlo! docela dlouho jsem pátrala po původu tohohle komiksu, který mě v dětství poznamenal, a není divu, že jsem toho moc nevypátrala. nejasná je doba vzniku, původ i autoři. ale čert to vem, i jestli je punťa imperialistický výmysl obhajující úlohu otrokářství v lidské společnosti, stejně jsem ho žrala...

oranžovo-bílý komiks jsem pravidelně vytahovala ze skříně u babičky, která ho zřejmě v dětství po stránkách rvala z časopisu "list našich dětí" a poctivě ukládala, později do inovace praktických soudruhů - umělohmotných do fólií, aby si ho zachovalý mohla číst moje maminka, a pak v osmdesátkách ještě i já. ten komiks jsem musela přečíst snad tisíckrát, a nutno říci, že po mých zásazích (na rozdíl od maminčiných) už zdaleka tak zachovalý nebyl - tu a tam se na stránce mihne snaha o vybarvování, obvykle v úplně jiných oblastech než by bylo vhodné, navíc červenou pastelkou a propiskou, které jednoznačně neladí s estetickým pojetím komiksu...

nějaký milý kolega měl v dětství stejnou lásku (i když u něj bych to tipovala spíš na kiki než punťu), a pár dílů naskenoval. budu to muset doma taky zkontrolovat, a případně něco přidat :-)

Žádné komentáře: