pátek 30. ledna 2009

junkfood forever: bonaqua emotion - prachsprostej marketing

tuhle byl eurest u nás v práci dost inovativní a nabízel pochutinu vhodnou i pro tuto rubriku - vodu bonaqua emotion aloe vera a bílá broskev vitamín E. no to bych nebyla já, kdybych po ní okamžitě nesáhla.

voda byla pěkně vychlazená, bylo jí tak akorát (0,5 litru), takže ideálně doplnila tekutiny po odpolední kávě. to je ale tak všechno. chuť tohohle produktu je poněkud mdlá a hlavně překyselená. zanechává v ústech pachuť, a zuby nepříjemně vržou. negativní důsledek většiny minerálek s ovocnou příchutí. s tím mám vážně problém.



no dobrá, gurmánský zážitek to nebyl, ale aspoň mám v sobě tu ultra zdravou harmonizující no prostě vynikající aloe vera, říkala jsem ji. pak mi ale začalo vrtat hlavou, jak by mohlo něco s aloe vera chutnat tak podprůměrně. zkoumám etiketu, kde o aloe není psáno ani ň. podezření vzrůstá dokonce natolik, že poprvé v životě volám na infolinku a velmi investigativně se ptám (zatímco se mi kolegyně vedle v kanceláři směje), jestli bonaqua emotion aloe vera skutečně obsahuje aloe vera nebo jde jen o příchuť. příchuť, zněla odpověď. normálně jenom blbá příchuť!

a podle materiálů z webu to vypadá, že mystifikace v oblasti ingrediencí je jedině vítaná. oficiální web coca-coly totiž suverénně říká:

Aloe vera

* Přirozeně pročišťuje tělo
* Zvyšuje obranyschopnost
* Má protialergické účinky

fajn, ale asi k tomu měli ještě dopsat: kupte si tedy nápoj s aloe vera, nikoli naší bonaqu.

akorát tisková zpráva je košer: "Bonaqua emotion s příchutí aloe vera, bílé broskve a s přidaným vitamínem E". z toho musím chtě nechtě vyvodit, že píárko je v coca-cole bystřejší než marketing (případně ten šmudla, co jim dělá web).

verdikt: bonaqua aloe vera a bílá broskev nechutná zase tak špatně, ale ta podlá marketingová lež jakýkoli pozitivní dojem ničí.

4 komentáře:

pseudointelektualka řekl(a)...

"jak by mohlo něco s aloe vera chutnat tak podprůměrně" - naprostý souhlas! v mannheimu ve fontanelle prodávali zmrzlinu s příchutí aloe vera a byla luxusní! (tam měli taky jahodovo-bazalkovou, olivovo-smetanovou nebo rajčatovo-bazalkovou. ta první jediná stála za to, olivová kupodivu nebyla dobrá.)

brunhilda řekl(a)...

jedu do manheimu...

pseudointelektualka řekl(a)...

dobrá zpráva: fontanella je řetězec, takže myslím, že budou stačit i drážďany nebo heidelberg. (já jsem to řpíliš nepochopila - měli v mannheimu tři různé pobočky rozmístěné dvě na hlavní ulici jménem Breite StraBe a jednu na Pradeplatzu a zřejmě přesto - právě proto - vydělávali. v každé pobočce ale měli trochu jiný sortiment. ty inovativní chutě byly jenom u itala, kterej byl mužnej a tmavej a krásnej. na náměstí zase byly tlustý cukrářky a točená. tuším za tím léta průzkumu trhu.)

sibiřanka řekl(a)...

nemůžu si pomoct, ale jablko&vláknina mi chutná,právě proto, že ta chuť není moc výrazná. že by mi do toho ždímali jabko nečekám. vím, že jsem prase a že od ochucených minerálek podíl ovocné složky nečekám. pokud ano, koupím si džus a naředím ho jemně perlivou vodou 1:1 :)